بهترین آب میوه ها برای سلامتی

چه کسی از خوردن یک لیوان بلند آب میوه خنک لذت نمی برد؟ خوش رنگ و شیرین است و درعین حال برای سلامتی تان نیز مفید است؛ اما با این وجود برخی رژیم شناسان بیان داشته اند که در دریافت آن ها زیاده روی نکنید. این مقاله به شما در تمییز تفاوت بین آب میوه ها کمک می کند.

آب آلو

یکی دیگر از درمان های قدیمی سنتی در مورد آب آلو است و مدت های طولانی است که برای بهبود یبوست توصیه می شود. نقش موثر آن در درمان یبوست به دلیل میزان بالای فیبر آن است و درعین حال حاوی یک ملین طبیعی به نام سوربیتول است. مزایای آب آلو به همین جا ختم نمی شود.

آب انگور قرمز

مطالعات نشان داده اند که آب انگور قرمز در سلامت قلب مفید است. آب این میوه حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی به نام فلاوونوئید رزوراترول است. نکته مهم این است که آب انگور قرمز باید از کل انگور تهیه شود، دانه ها، پوست و تمام حبه انگور.

کودکان و آب میوه

بیشتر کودکان آب میوه دوست دارند اما آکادمی متخصصین اطفال آمریکا (AAP)، راهنمای دقیق و مشخصی را برای میزان دریافت آب میوه در کودکان تعیین کرده است. AAP برای کودکان کوچک تر از ۶ سال دریافت بیش از نصف لیوان از آب میوه خالص در یک روز را توصیه نمی کند.

آب پرتقال چطور؟

آب پرتقال یک جزء اصلی صبحانه است اما آیا این آب میوه پرطرفدار ارزش دریافت هر روزه را دارد؟ خبر خوب این است که آب پرتقال غنی از ویتامین C است که نقش واضحی در تقویت سیستم ایمنی ایفا می کند. آب پرتقال شیرین نشده نسبت به آب انگور یا آب میوه های خانواده توت کالری کمتری دارد.

آب انار

چنانچه شما بخواهید دریافت تنها یک لیوان آب میوه در روز را رعایت کنید، مطمئناً دوست دارید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ بنابراین اجازه دهید به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام آب میوه بیشترین مواد مغذی را در هر جرعه فراهم می سازد. آب انار در بالاترین ردیف لیست بهترین آب میوه ها قرار می گیرد. این آب میوه نیز قند و کالری بالایی دارد اما حاوی میزان فراوانی از آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات به بهبود عملکرد مغزی کمک کرده و در برابر سرطان نیز نقش دفاعی ایفا می کند.

3 امتیاز + / 0 امتیاز - 1393/05/27 - 15:10 Share on Google+