12 ترفند رژیمی که هر زنی باید در مورد آن بداند
مجموعه: رژیم درمانی
اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت
هضم غذا, راههای کاهش وزن

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد با راهکار هایی ساده می توان تمام چربی های بدن را از بین برد و خوش اندام و متناسب شویم.

1- خارج کردن چربی از سوپ، سس با یخ
این را می‌توان معجزه‌ علم مدرن یا قانونی از فیزیک دانست. با انداختن یک قطعه یخ در سوپ، سس یا هر خوراکی، چربی آن جذب شده و سپس می‌توانید با یک قاشق آن را خارج کنید. باید سریع عمل کنید و تا پیش از آب شدن یخ آن را خارج نمایید.

2 - بجوید، بجوید، بجوید، بجوید... و باز هم بجوید
وقتی افراد آرام‌تر غذا می‌خورند و به درستی آن را می‌جوند و بر ویژگی‌های مختلف غذا تمرکز دارند هم لذت بیشتری از غذا برده و هم مقدار کمتری از آن را می‌خورند.

3 - در بشقاب‌های کوچک قرمز رنگ غذا بخورید
سال گذشته در یک مطالعه‌ ایتالیایی از 130 نفر نشان داده شد، وقتی غذا در بشقاب‌های قرمز سرو می‌شود افراد به نسبت بشقاب‌های آبی و سفید مقدار بیشتری از آن را می‌خورند، علت می‌تواند ویژگی رنگ قرمز باشد که علامت خطر است. این تحقیق نشان داد که ظروف کوچکتر موجب کاهش مصرف غذا می‌شود.

4 - اشتهای خود را با نوار لیسترین کاهش دهید
آیا برایتان پیش آمده که اصلا گرسنه نباشید ولی همچنان اشتها داشته باشید؟ دکتر استیفن گولو (Stephen Gullo) نویسنده‌ی کتاب The Thin Commandments به مددجویان خود نوارهای لیسترین را پیشنهاد می‌کند. این نوار‌ها گیرنده‌ی چشایی و بویایی شما را از کار می‌اندازد و از این رو اشتهایتان کاهش می‌یابد.

5 - پنج روز از هفته رژیم سخت خود را کنار بگذارید
در یک مطالعه‌ انگلیسی چهار ماهه دریافته شد، زنانی که یک رژیم سخت را دو روز در هفته حفظ می‌کنند (650 کالری، یا 50 گرم کربوهیدارت و پروتئین نامحدود) و در پنج روز بعدی بیش از 2 هزار کالری مصرف ندارند به نسبت افرادی که روزانه تنها 1500 کالری مصرف دارند وزن بیشتری کم می‌کنند.

6 - سعی کنید یک چهارم غذایتان سبزیجات باشد
در مطالعه‌ای در پنسلوینیا نشان داده شد سوژه‌هایی که 25 درصد وعده‌ غذاییشان را سبزیجات به نسبت افرادی که سبزیجاتی در بشقابشان نداشتند 350 کالری کمتر مصرف کردند.

هضم غذا, راههای کاهش وزن


7 - از سرکه استفاده کنید
جز اصلی سرکه سرعت خالی شدن معده را کاهش داده و به این صورت حس سیری افزایش می‌‌یابد. همچنین مطالعه‌ی دیگری نشان داده است که سرکه سطح گلوکز و چربی را کاهش می‌دهد. آن را بر سالاد بریزید، یک قاشق آن را در سوپ بریزید و یا اینکه پیش از خوردن هر غذا یک یا دو قاشق از آن را بخورید.

8 - از گروه‌های غذایی مختلف بخورید
هرم غذایی افراد تحت رژیم با هرم غذایی توصیه شده توسط FDA کمی متفاوت است : غذای دریایی، سفیده‌ی تخم مرغ، ماست‌های با پروتئین بالا و گیاهان سبز و سفید با کربوهیدرات پایین مسیر لاغر شدن را تشکیل می‌دهند.

9 - تخم مرغ را تب

5 امتیاز + / 0 امتیاز - 1393/06/14 - 15:16 Share on Google+