سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.
به گزارش گروه علمی بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به مصرف سبزی جات در وعده سحری در خصوص چگونگی وعده غذایی در سحر اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن روز در ماههای فصل تابستان، بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

مهدیه السادات حاجی میرزاده ادامه داد: با توجه به ساعت صرف افطار و تا وعده سحری می‌توان در فاصله افطار تا سحر یک وعده غذایی مثل شام سبک را صرف کرد کــه البته این به وضعیت خود شخص و تمایل او به صرف غذا بستگی دارد.

وی توصیه کرد: در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف (سبزی خوردن) مصــرف شود.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود، افزود: مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون می‌شوند. به این ترتیب مصرف مـــواد غـــذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری موجب می‌شود شخص زود‌تر گرسنه شود.

5 امتیاز + / 0 امتیاز - 1392/04/23 - 15:58 Share on Google+
دیدگاه  
golbarg

من که بی سحری میشم..........
اگه دیدین بعد رمضون سر و کلم پیدا نشد......بدونید عامل مرگ دلخراشمPeptic ulcer نبوده................بلکه دروری از رمضون جون بوده........{-72-}

1392/04/23 - 16:35
brs

khoda nakone ....!!!!

1392/04/24 - 12:00
medico

@Golbarg:
حالا اینی که گفتی ینی چی؟!{-54-} خووو نیدونم دیگه!{-28-}

1392/04/24 - 15:33
medico

فهمیدم!
زخم معده:D
اینم عکسش:D :
[لينک فقط براي اعضا قابل مشاهده مي باشد]

1392/04/24 - 15:35